Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!
Designpatent: Den her Indian bliver led!

Designpatent: Den her Indian bliver led!

Patent på design af hvad der meget vel kan være Indian FTR 1200

Den ser allerede voldsomt underholdende ud på tegningerne fra designpatentet. Indian har patenteret hvad der med stor sandsynlighed må være den kommende FTR 1200, som vi forventer at kunne se på efterårets MC-messer.
Tegningerne viser en stor væskekølet V2'er i et rørgitterstel og med dobbelt udstødning. Der er tegninger af flere typer stel, hvilket kan tyde på flere motorvarianter. Udstødningen ser ud til at være placeret ved svingarmen og ikke helt så højt placeret som på prototypen. 
Kraftige upsidedown forgafler og radialt monterede bremsekalibre til to store skivebremser lover godt for sportsligheden. Svingarmen er assymetrisk og støddæmperen justerbar med hvad der kan være en håndskrue eller lille motor. Vi gætter på det første. Og så ser det ud til, at modellen anvender kæde og ikke bæltetræk. Et lille TFT-display på styret understøttes måske/måske ikke af ekstra display på selve tanken. Forlygten ser ud til at være større end på prototypen - muligvis for at følge de øvrige Indianmodellers designretning.

Batteriet ser noget utraditionelt ud til at være placeret foran motoren i en lille afskærmning over hvad der ligner en lille og noget udsat oliekøler. Og hvorfor så den placering til batteriet? Jo, tegningerne antyder en brændstoftank i selve stellet, og ikke kun i hvad der ligner den traditionelt placerede brændstoftank. Hvilket alt andet lige skulle medvirke til et dejlig lavt tyngdepunkt.

Tegningerne er ikke fuldkomne med eventuelle sidepaneler, så grunddesignet kan anvendes til flere scrambler- og café-racer modeller.

Vi ser frem til den endelige præsentation.
Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Marked

Gør et kup! 21 auktioner starter snart.

F.EKS. denne Ducati ST3
Søg MC mærke