Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Den nøgne sandhed
Den nøgne sandhed
Den nøgne sandhed
Den nøgne sandhed
Let og overskueligt instrument. 
Vores testeksemplar var udstyret med original Yamaha/Akrapovic lyddæmper med god lyd. 
Det brutale trecylindre kraftværk. 
Sædeskjold som en G-Strings-trusse 
http://www.magacin.dk/motorcykler/den-noegne-sandhed---saadan-er-yamaha-mt09-2014-img-146_5698_1_1397491523.jpeg 
Den nøgne sandhed

Den nøgne sandhed

Test: Sådan er Yamaha MT09

 
Streetmaskinen fra Yamaha, den mange taler om, hedder MT09. En landevejskriger med 847 ccm trebenet motor, godt med bøf i maskinkælderen, fornuftig vægt, lille i dimensionerne og en motorcykelstil der lettest kan beskrives som værende en streetfighter-motard.Køb en Yamaha MT-09 her.Efter mange kilometer i sadlen på den nye annoncerede vildbasse fra Yamaha, har vi nu lært at leve med den nye stil, og opdaget alle de positive nye tricks Yamaha har haft i ærmet, da MT09 skulle...
Prøv MagaCin Premium for kun 13,33 kr./md.
Med MagaCin Premium får du adgang til artikler med unikt indhold. Vi tester de nyeste køretøjer/udstyr og leverer indhold, der går i dybden og meget mere.
FÅ ALT DETTE MED MAGACIN PREMIUM
Adgang til hundredvis af artikler med unikt indhold.
10% rabat på annoncering hos 123mc.dk
Billig MC-forsikring
Spar op til 200 kr. på MC kursus
Kom med på MC Rejser
Rabat på brændstof hos Shell
15% rabat på overnatninger hos BikerMotel CPH
Deltage i konkurrencer og vinde præmier på 123mc.dk og magacin.dk
Adgang til rådgivning i MC-relaterede spørgsmål
Lån MC-trailer i 24 timer





Kommentarer
ksn1205
ksn1205 14/4 2014 kl. 22:18
i mener ikke den er for blød det er der ander der har snakket om?

og de krafter og den vægt er den så tæt på en kunne følge en fz1n når det går lige ud?
Titus69
Titus69 15/4 2014 kl. 19:00
Der er da noget galt med momentopgivelserne? 76,4 rødkurve, I B-mode med blå skrift står der 80,7. Men den røde kurve ligger over den blå hele vejen. Hvad passer kurver eller tal? I øvrigt en eksemplarisk flad momentkurve i begge modes. Hvis de passer. :-)
Trykpaa
Trykpaa 16/4 2014 kl. 16:47
Sådan!
Bedste test jeg har læst her på siden. Synes det er fint med forbeholdene når de er velbegrundet, og hvad bedre anmeldelse kan MT-09 få end at Magacins udsendte ønsker sig en (og Motorrad Dk's ditto har købt en).

Min ha-syge bliver kun værre.

Dem der ønsker sig en streetfighter i den klasse der får dem til at føle sig som verdensmester skal vel stadig bare have en Honda CB1000RA... den holder stadigvæk 112%.
Jagson
Jagson 16/4 2014 kl. 19:37
Jeg prøvede også MT-09 på en kort tur. Det er altid spændende når der kommer en seriøs konkurrent til min Street Triple R.
MT-09 har en noget anderledes motard-stilling, men ikke nødvendigvis dårlig. Man sidder meget lige op/ned og jeg vil gerne lidt længere frem for at få lidt mere føling med fronten. Motoren er ikke mindre end fantastisk - Street Triplens motor er god, men den her kan det samme +10%. Den har væsentligt mere bøf. Til gengæld plages den af en slem omgang on/off gas i Std.- og A-mode, der ødelægger oplevelsen. I B (regnvejrs)-mode er dette dog minimeret. Jeg kørte i sommers på en FZ6 med akkurat samme problem. Utroligt at Yamaha ikke kan lave et indsrøjtningssystem, der virker. Det ødelægger seriøst køreoplevelsen.

MT-09'erens affjedring og især bremser er et godt stykke under Street Triplen og generelt når den ikke op på Hinckley-knallertens niveau. Men det gør prisen så sandelig heller ikke og det er modellens stærkeste kort. Den er 50.000,- billigere end en ny Triumph Street Triple R og så er det svært ikke at være imponeret over den nye Yamaha.

MT-07 er også et hit og er efter min mening et endnu bedre køb end MT-09.
ksn1205
ksn1205 16/4 2014 kl. 19:51
Men som du siger med mt 09 i forhold til street tripel så kan man få meget affjedring og bremser for 50.000 men det jeg synes som er lidt synd er at man ikke kan slå abs fra det mener jeg man kan på street tripel r??
Relateret
Marked
Søg MC mærke