Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra
Test: Mest for pengene i ny Astra

Test: Mest for pengene i ny Astra

Opel Astra scorer højest i Value-For-Money, og mange andre discipliner

 
Video
I C-segmentet. Klassen hvor der findes populære biler som Renault Megane, VW Golf, Hyundai I30, Kia Ceed osv, er Opel Astra klassens nye trendsætter og bedste køb. Det tør MagaCin godt skrive under på efter flere prøvekørsler i denne nye tysker. Og Opel beviser også med deres nye Astra, at en lille motor kan være bedste valg.

Med nyeste generation af Opel bilmodeller, fulgte en ny serie af motorer indeholdende små stærke tre-cylindrede maskiner med turbo. Opel følger dermed tidens trend, hvor motorer bliver mindre i volumen, mindre forbrugende og stærkere i ydelse.

Fantastisk motor

Den Opel Astra vi har brugt det meste af vores tid i, er Astra 1.0 med 105 turbo-heste. Lad os straks røbe at den 1.0 motor er alt rigelig, da turboladningen giver massivt bundtræk, og ydelsen på de 105  heste trækker som lyn og torden i den lette bil. De 105 heste overrasker positiv i den nye Opel.

Dem der frygter en lille 3-cylindret motor larmer eller vibrerer, kan godt pakke deres frygt væk igen. Denne nye Opel motor er omdrejningsvillig, og alligevel fyldt med solidt bundtræk. Den er blid som smør, uden vibrationer, og rutter ikke med de dyre dråber hvis speederen behandles blidt.

Den nye Astra 1.0 vinder altså point på motor-bekendtskab. Men hvad med alt det andet i den nye Astra, da en bil også er andet end maskinrum. Køreegenskaber og detaljer følger heldigvis motorens fine takter. Den nye Astra er let, hvilket mærkes ved svingkørsel og acceleration. Den har fået mere plads mellem akslerne, hvilket mærkes i kabinen som ny føles som værende blandt de største i C-segmentet. Den nye Astra kan på ingen måde sammenlignes med tidligere version, mest grundet den nye fine motor og den meget lettere samlede pakke.

Skønne køreegenskaber

Køreegenskaberne er godmodige og friske på en gang. Det betyder acceptabel fast undervogn, og præcise styreegenskaber, uden Astra bliver hård og ukomfortabel. Sådan bør en moderne bil være afstemt. Desværre går mange producenter i den ene eller den anden grøft, så bilen bliver en gyngehest, eller en ukomfortabel sportsvogn, men ikke her hos Opel, der har formået at kombinere det gode fra begge verdener.

Interiøret er nyt og frisk fra ende til anden. De mange forvirrende knapper set i tidligere Opel modeller, er nu samlet i få overskuelige kontroller. Sæderne er moderne at se på, og er ifølge Opel udvilket så de er ergonomisk korrekte. Vi sad godt og længe i førersædet, uden vores normale rygproblemer mange andre biler kan fremprovokere, så noget tyder på Opel har ret.

Med et prisskilt under 200.000 kr. for intromodellen med den fine 1.0 turbo-motor, er det svært ikke at blive imponeret i Opel Astra anno 2016.

Vi forstår godt Opel Astra endte med den fine titel, Årets Bil 2016, da der ikke hersker nogen tvivl om Astra er tidens bedste køb i mellemklassen. Ingen andre biler på markedet tilbyder så fin en samlet pakke til prisen. I vi kan godt røbe at Astra også fik vores stemme ved Årets Bil.
Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg bilmærke