Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen
Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen

Minitest: Opel ejer fremtiden i mikroklassen

(nu med video) Mikro-segmentet får en helt ny konge der hedder Karl

 
Video
En tur til Amsterdam skulle afsløre om Opel skulle være mærket der kunne vælte trillingerne fra Volkswagen af mikro-tronen. VW UP, Skoda CityGo og Seat Mii har de seneste år styret mikro-klassen med hård hånd, og ingen konkurrenter har kunnet gøre noget ved det faktum.

Nu kommer Opel Karl, som slår ud med store armbevægelser og naturligvis også vil prøve at banke trillingerne fra Volkswagen af tronen. Og noget tyder på de store armbevægelser ikke bare er rent blær, for Opel Karl har faktisk noget at have den solide selvtillid i, og trillingerne kan godt begynde at ryste i bukserne.

Karl er mere end bare smart i en fart

De rå facts er barsk læsning for konkurrenterne. Opel Karl kommer altid med 5 døre. Her er altså ingen merpris for ekstra døre. Opel Karl kommer altid med 75 hk, mens konkurrenterne nøjes med 60-69 hk. Opel Karl starter ved 79.995 kr. så Karl er billigere en de fleste konkurrenter.

Men alle de fine data og den lave pris hjælper jo ikke hvis Opel Karl ikke kan køre. Men køre det kan den skam også. Faktisk kører Karl bedre end konkurrenterne, da undervognen er bedre og mere fast, motoren friskere og styrtøjet mere direkte. I Opel Karl kan man faktisk lave en pludselig undvigemanøvre uden man frygter at lande på taget. Modsat flere af de andre mikrobiler.

Kabinen i Karl er lækker, og over gennemsnittet i klassen, og så har Opel endda fundet plads i budgettet til justerbare nakkestøtter. Flere af konkurrenterne nøjes med kedelige faste sæder, men i Karl kan sæderne faktisk justeres så de passer til førerens højde. At Karl også tilbyder en fornemmelse af mere plads en det de tørre tal fortæller, gør kun denne friske mikro endnu bedre. I Karl føles pladsen næsten som i en Polo eller i en Corsa. Altså ikke noget mikro over Karl når den køres.

Fin og gedigen kabine i Karl

Vi er overbeviste om Karl let klarer en tur på den tyske autobahn. Karl er opgivet til 170 km/t, så marchhastigheder gennem tyskland på 140-150 km/t bør ikke være noget problem i den lille ny fra Opel. Det er marchhastigheder i et tempo der nærmer sig topfarten i flere af konkurrenterne. Vi kørte selv 160 km/t på de hollandske motorveje i Karl, hvilket den gjorde helt uden brokkeri.

Desværre fik vi kun 5-6 timer i Karl, da vi kunne have brugt meget mere tid i denne nyhed. Karl er en lille, venlig og frisk sag vi gerne spenderer meget tid i selskab med. Alt virker gennemtænkt og nyt på en måde så andre mikrobiler pludselig virker lidt gammeldags.

Bagsædet tilbyder god plads, og 5 seler tilbydes også

Straks Karl kommer til Danmark vil vi kaste os frådende over nyheden, for ingen tvivl om denne bil har potentiale til at blive danmarks mest solgte bil. Bliver Karl ikke mest solgt er der ingen retfærdighed i Danmark, når den nu er billigere og bedre end de andre i mikroklassen. At være bedste bil i den bedst sælgende bilklasse kan kun betyde astronomiske salgstal.
Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg bilmærke