Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Kendt luksusmærke tilbage
Kendt luksusmærke tilbage
Kendt luksusmærke tilbage
Kendt luksusmærke tilbage
Kendt luksusmærke tilbage
Kendt luksusmærke tilbage
Kendt luksusmærke tilbage

Kendt luksusmærke tilbage

Bedre markedsvilkår lokker Lexus til Danmark

 
Det japanske luksus livsstilsmærke, Lexus, vender tilbage til Danmark efter syv års fravær. 

Salget af fabriksnye biler fra Lexus blev ellers sat på standby i Danmark i sommeren 2013 som følge af, at Lexus-mærkets muligheder på det danske marked på daværende tidspunkt var yderst begrænsede. Strategien for Lexus har i flere år været biler med avanceret hybridteknologi, og denne strategi kombineret med den daværende lovgivning på registreringsafgiftsområdet, gjorde kårene ekstra svære for mærket i Danmark.

Men i dag blæser der markant mildere politiske vinde i forhold til hybridteknologien. Samtidig er markedet for luksusbiler i stor fremgang. Det har åbnet muligheden for et Lexus-comeback i Danmark.

”Vi har løbende holdt et vågen øje med udviklingen både rent politisk og på markedet generelt. Samtidig har Lexus gennemgået en markant udvikling både som brand og på produktsiden de senere år, så vi vurderer, at det efter nogle års pause nu giver rigtig god mening at gen-introducere Lexus i Danmark,” siger John B. Hansen, der skal stå i spidsen for Lexus i Danmark.


Lexus-forhandler i København
I første omgang vil salget af fabriksnye Lexus-biler ske med udgangspunkt hos én ny dedikeret Lexus-forhandler, der bliver placeret på Dynamovej 10 i Søborg. Her vil Lexus København, som forhandleren kommer til at hedde, få et nyt showroom, der bygges efter Lexus’ globale retningslinjer med særlige krav for at kunne give en kundeoplevelse.


Om Lexus
Lexus er et forholdsvist ungt mærke i bilbranchen og kan i år fejre 30-års jubilæum. Missionen var fra første færd i 1989 at bygge verdens bedste biler, og det vakte opsigt, da Lexus samme år introducerede sin første model, luksus-sedanen Lexus LS400.

Her havde man i en video stablet champagneglas i en pyramide på motorhjelmen af bilen, hvorefter man placerede bilen på et rullefelt og trykkede speederen i bund. Glassene blev stående helt roligt på motorhjelmen trods motorens høje omdrejningstal – som et meget klart bevis på, at man her havde at gøre med en luksuriøs bil uden nogen form for vibrationer trods den hårdtarbejdende motor. Effektivt mediestunt.

Den nye Lexuxforhandler åbner til foråret 2020. 
Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg bilmærke