Test: BMW M1 serie 135i - Utrolige flotte detaljer
FacebookYoutubeXInstagram Threads
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

I’M so in love

Ny BMW 1M er en sand køreoplevelse
Michelle Gatting
10/07-2012 kl. 11:30

Vi fik af vide at vi kunne vælge mellem at kører Active Hybrid 3, først eller den nye M1 serie 135i. Det var selvfølgelig størst chance for at vi fik mest kører tid i den første bil vi valgte, så derfor løb min søde kollega, stylist, personlige shopper og blogger Christina Wedel og jeg hen til skranken, og bad pænt om nøglen til min nye store kærlighed. Allerede ved første øjeblik, var jeg solgt. ’Han’ stod der så fint og skinnede, med sine utrolige flotte detaljer, og farve. Men samtidig havde ’han’ et meget råt look, som gjorde ’ham’ meget maskulin, lige som jeg gerne ville have det. Indvendig var ’han’ ligeså fantastisk som udvendig. En fantastisk personlighed, flotte former og sidst men ikke mindst- man sad helt fantastisk på ’ham’. Jeg fik lov til at kører først på ’ham’, og jeg siger jer, jeg var dybt fascineret over hans egenskaber. Der var ingen bøvl med ’ham’ overhovedet, og ’han’ gjorde alt hvad jeg gjorde og bedte ’ham’ om. Min kollega som sad ved siden, sagde faktisk at jeg så dybt forelsket ud, fordi jeg smilte så meget når jeg sad med ’hans’ … i hånden. Det var så tykt, og blødt at man bare kunne læne sig tilbage på ham, og klemme hårdt fast. Nu tænker I nok at jeg går over stregen, men et M rat, er der enhver dreng/fyr/mands drøm. Ja jeg sad i min første BMW M-bil, og forhåbentlig ikke den sidste. Den nye M135i. I lille tøsestørrelse af en bil, men I skal ikke tage fejl, når man først har sat sig til rette i den bil, kommer man IKKE ud igen. Det var faktisk sådan at da min kollega(Christina Wedel), og jeg kom tilbage til BMW’s testcenter efter en 143 km route, låste vi os inde i bilen, og gemte nøglerne, kort sagt; vi opførte os som to børn som bare ikke ville ud af slikbutikken. Og det var også sådan vi havde det.

BMW har ændret en masse småting på 1-serien. Bilen er generelt blevet større, mere plads bagi til passagerer, plus i 3 dørs versionen er det nemmere at komme både ind og ud af bilen fordi BMW har lavet noget elektronik, så sædet kan køres frem og tilbage var bare at trykke på en knap. M135i, som jeg testede er blevet sænket med 10mm bagi, som giver bilen en strammere undervogn bagi. Men dens 320 heste, 6 cylinder twin-turbo, fra 0-100 på 4,9 sek og en top speed sat til 250km/h vil enhver bilelsker blive nyforelsket med det samme. Bilen har M-performance eget specielle chassis, og suspension, M for kofanger med ekstra større luft indtag, dobbelt udstødningsrør, pedal shift, dæk specielt lavet til bilen med ekstra greb og sidst men ikke mindst, M’s populære bremsesystem, med store skiver samt kaliber. 

Vi kørte både på landevej, igennem byer og på motorvej og en smule i terræn, og jeg kan godt sige jer bilen kørte helt fantastisk alle steder. Den kørte i et med vejen, og den fantastiske brummen fra motoren gjorde køreglæden endnu større. Bilen blev lagt sidelæns igennem rundkørsler, bremsestreger ved trafiklys, og en masse folk der vendte sig forvirret rundt når man trådte på gassen inde i byen. Den fik opmærksomhed, og når den kommer på gaden i november er jeg 120 % sikker på at den ville blive revet ned fra alle BMW forhandler i hele Europa. Sådan en fantastisk bil til kun 649.000 kr skal man bare eje. Den er i hvert fald alle pengene værd, men dens sporty, samt ungdommeligt look, + det er jo en BMW, en BMW M. Og hvad siger man ikke om BMW M bilerne? ’M, the most powerful letter in the world’

Pris: 649.000 kr.

Del med en ven

Skriv et svar

Giver børn en ny start