Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Den nye tredørs BMW 1-serie
Den nye tredørs BMW 1-serie

Den nye tredørs BMW 1-serie

Den populære BMW 1-serie fås fra september som en tredørs udgave

 
Den nye BMW 1-serie fås nu i en ny karrosserivariant, nemlig den nye tredørsudgave, som på imponerende vis understreger den kompakte models sportslige præg kombineret med elegant design, unikt baghjulstræk og fornemme køreegenskaber, hvilket alt sammen medvirker til at styrke seriens førende position i segmentet.

Der er mulighed for at vælge mellem designlinjerne BMW Sport Line og BMW Urban Line samt en M sportspakke. Kabinedetaljerne, det sportslige udseende og køreegenskaberne er afstemt efter den øgede karrosserilængde (øget med 85 mm), akselafstand (øget med 30 mm), sporvidde (øget med hhv. 51 og 72 mm for og bag) og bredde (øget med 17 mm) i forhold til forgængeren (højden er uændret). Der er valgmulighed mellem to eller tre bagsædepladser, og benpladsen for bagsædepassagererne er øget med 21 mm. Bagagerumskapaciteten er øget med 30 liter, så den nu er på 360 liter, og kan øges yderligere til hele 1.200 liter med bagsæderyglænet lagt ned (splitbagsæde med 40/20/40-deling fås som ekstraudstyr).

Den nye model tilbyder endnu flere benzin- og dieselmotorvarianter med BMW TwinPower Turbo-teknologi. Ud over basismodellen, BMW 114i med 102 hk (75 kW), kan der i første omgang vælges mellem følgende varianter: BMW 116i med 136 hk (100 kW), BMW 125i med 218 hk (160 kW), BMW 116d med 116 hk (85 kW), BMW 118d med 143 hk (105 kW) og BMW 125d med 218 hk (160 kW) samt BMW 116d EfficientDynamics Edition med 116 hk (85 kW). Brændstoføkonomien er blevet endnu bedre for denne model, og CO2-udledningen er på blot 99 g/km ifølge EU-målinger.

Samtidig præsenteres verdens første BMW M Performance-model med benzinmotor: BMW M135i med 6-cylindret rækkemotor på 3,0 liter og 320 hk (235 kW) samt M undervognskomponenter og endnu mere aerodynamisk karrosseri. Bilen byder på klassens højeste ydelse og et imponerende lavt brændstofforbrug. Den for M serien karakteristiske balance mellem drivlinje, undervognsteknologi og aerodynamik kombineret med modelspecifikt kabinedesign giver garanti for køreglæde. BMW M135i fås også i en femdørsversion.

Fra og med november 2012 udvides modelprogrammet med BMW 118i med 170 hk (125 kW) og BMW 120d med 184 hk (135 kW) samt BMW M135i xDrive og BMW 120d xDrive, der som de første varianter i serien er udstyret med BMW’s intelligente firehjulstræk xDrive. BMW xDrive vil også kunne fås til femdørsversionen.

Alle modelvarianter er som standard udstyret med optimeret manuel 6-trins-gearkasse, og som noget helt enestående i dette segment er der mulighed for at vælge 8-trins-automatgearkasse eller 8-trins-sportsautomatgearkasse som ekstraudstyr. Modellen udmærker sig desuden ved omfattende brug af BMW EfficientDynamics-teknologi, heriblandt automatisk start/stop-funktion (uanset om man vælger manuel gearkasse eller automatgearkasse) og ECO PRO-funktionen, som kan aktiveres sammen med funktionen Driving Experience Control, der ligeledes er en del af standardudstyret.

Bilkonceptet er udviklet med køreglæde for øje, ikke mindst i kraft af den langsliggende motor, baghjulstræk, optimal vægtfordeling, avanceret undervognsteknologi, klassens bedste køreegenskaber kombineret med optimeret kørekomfort, foraksel med dobbeltledsfjederben, multiledsbagaksel, ultrapræcist elektromekanisk styretøj uden påvirkning fra drivlinjen, vridningsstabilt karrosseri og en bred vifte af sikkerhedsfunktioner. DSC (Dynamic Stability Control) med DTC (Dynamic Traction Control) og aktiv differentialebremse (ADB-Sport) på bagakslen indgår i standardudstyret, og variabelt sportsstyretøj kan fås som ekstraudstyr.

Modellens førende position i segmentet understreges yderligere af det store udvalg af assistentsystemer og mobilitetstjenester fra BMW ConnectedDrive: Fjernlysassistent, adaptive forlygter, bakkamera, vejstribealarm med påkørselsalarm, parkeringsassistent, fartpilot med bremsefunktion, genkendelse af hastighedsbegrænsninger med advarsel om overhalingsforbud, internetadgang, udvidet integration af smartphones og musikafspillere, trafikopdateringer i realtid samt netradio-, Facebook- og Twitter-apps.

Modelvarianter:

BMW M135i: 6-cylindret benzinrækkemotor med M Performance TwinPower Turbo-teknologi med TwinScroll-turbolader, direkte højpræcisionsindsprøjtning, variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS
Slagvolumen: 2.979 cm3. Ydelse: 320 hk (235 kW) ved 5.800 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 450 Nm ved 1.300-4.500 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 5,1 sekunder (med automatgear: 4,9 sekunder)
Tophastighed: 250 km/t
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 12,5 (13,3) km/liter
CO2-udledning: 188 (175) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW 125i. 4-cylindret benzinrækkemotor med BMW TwinPower Turbo-teknologi med TwinScroll-turbolader, direkte højpræcisionsindsprøjtning, variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS
Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 218 hk (160 kW) ved 5.000 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 310 Nm ved 1.350-4.800 omdr./min. Acceleration (0-100 km/t): 6,4 sekunder (med automatgear: 6,2 sekunder)
Tophastighed: 245 km/t (243 km/t)
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 15,2 (15,6) km/liter
CO2-udledning: 154 (149) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW 116i: 4-cylindret benzinrækkemotor med BMW TwinPower Turbo-teknologi med TwinScroll-turbolader, direkte højpræcisionsindsprøjtning, variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS
Slagvolumen: 1.598 cm3. Ydelse: 136 hk (100 kW) ved 4.350 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 220 Nm ved 1.350 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 8,5 sekunder (med automatgear: 8,7 sekunder)
Tophastighed: 210 km/t
Gennemsnitligt brændstofforbrug*: 17,5-18,2 (17,2-17,9) km/liter
CO2-udledning*: 129-132 (131-134) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW 114i: 4-cylindret benzinrækkemotor med BMW TwinPower Turbo-teknologi med TwinScroll-turbolader, direkte højpræcisionsindsprøjtning, variabel ventilstyring (VALVETRONIC) og dobbelt VANOS
Slagvolumen: 1.598 cm3. Ydelse: 102 hk (75 kW) ved 4.000 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 180 Nm ved 1.100 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 11,2 sekunder
Tophastighed: 195 km/t
Gennemsnitligt brændstofforbrug*: 17,5-18,2 km/liter
CO2-udledning*: 129-132 g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW 125d: 4-cylindret dieselrækkemotor med BMW TwinPower Turbo-teknologi med flertrinsturboladning med variabel indsugningsgeometri til højtryksturboladeren og direkte common rail-indsprøjtning med piezo-indsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.800 bar).
Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 218 hk (160 kW) ved 4.000 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 450 Nm mellem 1.500 og 2.500 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 6,5 sekunder (med automatgear: 6,3 sekunder)
Tophastighed: 240 km/t Gennemsnitligt brændstofforbrug: 20,8 (20,4) km/liter
CO2-udledning: 129 (126) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW 118d: 4-cylindret dieselrækkemotor med BMW TwinPower Turbo-teknologi med en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.600 bar). Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 143 hk (105 kW) ved 4.000 omdr./min. Maks. drejningsmoment: 320 Nm mellem 1.750 og 2.500 omdr./min. Acceleration (0-100 km/t): 8,9 sekunder (med automatgear: 8,6 sekunder) Tophastighed: 212 km/t Gennemsnitligt brændstofforbrug*: 22,2-22,7 (22,2-22,7) km/liter CO2-udledning*: 115-118 (116-119) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW 116d: 4-cylindret dieselrækkemotor med BMW TwinPower Turbo-teknologi med en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.600 bar).
Slagvolumen: 1.995 cm3. Ydelse: 116 hk (85 kW) ved 4.000 omdr./min.
Maks. drejningsmoment: 260 Nm mellem 1.750 og 2.500 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 10,3 sekunder Tophastighed: 200 km/t
Gennemsnitligt brændstofforbrug*: 22,2-23,3 (22,2-22,7) km/liter
CO2-udledning*: 114-117 (115-119) g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

BMW 116d EfficientDynamics Edition: 4-cylindret dieselrækkemotor med BMW TwinPower Turbo-teknologi med en turbolader med variabel indsugningsgeometri og direkte common rail-indsprøjtning med magnetventilindsprøjtningsdyser (maks. indsprøjtningstryk: 1.600 bar).
Slagvolumen: 1.598 cm3. Ydelse: 116 hk (85 kW) ved 4.000 omdr./min.
 Maks. drejningsmoment: 260 Nm mellem 1.750 og 2.500 omdr./min.
Acceleration (0-100 km/t): 10,5 sekunder
Tophastighed: 195 km/t
Gennemsnitligt brændstofforbrug: 26,3 km/liter
CO2-udledning: 99 g/km. Udledningsstandard: Euro 5.

* Brændstofforbruget og CO2-udledningen kan variere afhængigt af det valgte dækformat.

Priser på den nye tredørs BMW 1-serie vil blive offentliggjort snarest muligt.
Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Seneste
Marked
Søg bilmærke