Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Tuningsprojekt
Tuningsprojekt
Honda CBR1000RR 100% standard - 160 hk 
Honda CBR1000RR. PC og åbnet spjæld - 170 hk 
Honda CBR1000RR. PC, åbent spjæld og komplet Akrapovic - 166 hk 
Tuningsprojekt
Tuningsprojekt

Tuningsprojekt

Optimering af Honda CBR 1000 RR Fireblade

En af de nære venner til MagaCin er ejer af en Honda CBR 1000RR Fireblade 2008. Som så mange andre ejere af superbikes, var det et højt ønske for ejeren af den fine Fireblade, at få endnu mere ydelse ud af den stærke Honda.Honda CBR 1000RR 2008 er født med 178 hk i motoren. Ejeren besluttede at finde ud af hvor meget den vilde Honda kunne komme til at yde, uden kirurgiske indgreb i maskinrummet.Guruen til afvikling af projektet blev tuningseksperten Finn Villadsen fra FV Motor i Borum...
Prøv MagaCin Premium fra kun 160 kr./år.
Med MagaCin Premium får du adgang til artikler med unikt indhold. Vi tester de nyeste køretøjer/udstyr og leverer indhold, der går i dybden og meget mere.
FÅ ALT DETTE MED MAGACIN PREMIUM
Adgang til hundredvis af artikler med unikt indhold.
10% rabat på annoncering hos 123mc.dk
Billig MC-forsikring
Spar op til 200 kr. på MC kursus
Kom med på MC Rejser
Rabat på brændstof hos Shell
15% rabat på overnatninger hos BikerMotel CPH
Deltage i konkurrencer og vinde præmier på 123mc.dk og magacin.dk
Adgang til rådgivning i MC-relaterede spørgsmål
Lån MC-trailer i 24 timer





Kommentarer
nixer
nixer 10/5 2015 kl. 8:53
Hvis man sætter en åben udstødning på, så kan der vel pustes mere luft ud. Så skal der vel også gerne mere luft ind, og noget mere benzin til at udnytte det større luftflow? Hvis dette er muligt på mc'en og man udnytter og optimerer det, så burde man få flere kræfter med den åbne udstødning.
vtr1000
vtr1000 10/5 2015 kl. 10:13
Sådan Magacin. Flere af den slags artikler, som med rette sætter spørgsmål ved kritikløs modificering af i forvejen gode motorcykler. Når man leder efter brugte mc.ere, så er alt for mange "hjemmetunede," og sælgerne fremhæver tilmed disse indgreb som salgsfremmende... Jeg tænker kun, åh nej, og skynder mig videre til næste annonce.
Ølkaplen
Ølkaplen 10/5 2015 kl. 13:30
Det er utroligt så mange kloge hoveder der ved bedre end fabrikkernes erfarne ingeniører.
Ved køb af brugt har jeg det ligesom vtr1000, det skal være standard ellers videre til næste.
nixer
nixer 10/5 2015 kl. 21:54
Lidt flere nuancer? ivansperformanceproducts.com/2004r1.htm
Gå til --> The old stuff --> All stock vs Slip-on mufflers
Meget seriøs tuner vil jeg mene og hans "pakke" virker i den grad på min fz1.
B12
B12 10/5 2015 kl. 23:10
Nu er der jo også noget der hedder vægttuning, som det også står i artiklen. Min Bandit 1200 lettede jeg for 14kg og min Tuono 1000 er lettet for 9 kg. Det mærkes når det kombineres med justering af affjedring. Begge med anden udstødning har givet flere HK og mere kørbar efter trimning. Jeg mener ikke man bare kan generalisere omkring effektudstødninger.
yzfr6
yzfr6 10/5 2015 kl. 23:22
Tror der er meget stor forskel på nye og gamle motorcykler for nye er nærmest bygget rundt om en udstødning der leverer det rigtige tilbagetryk og andet. Det er jo netop derfor moderne sportsmaskiner er bygget med variabel udstødningsmodstand til alle omdrejningstal så de er nok umulige at forbedre.
Den bedste tikl tuning med udstødning er bandit 1200 for den er jo netop droslet med udstødning men ok så gælder den vel ikke for det siger jo sissesom sig selv.
Trykpaa
Trykpaa 13/5 2015 kl. 12:24
Pointen er at alle ingeniørerne ved producenter der dem der ved bedst mht. til konstruktion af udstødning?! Mener tidligere at have læst her på siden at ingeniørerne ved selvsamme producenter rammer helt i skoven når de skal lave affjedringer og at after-market fabrikanter er bedre?

Mon ikke alt her i verden er kompromiser og valg på baggrund heraf. Producenterne vælger en målgruppe til hvert produkt og designer ud fra det. Hvis affjedringen er for hård var man vel bare ikke målgruppen? Og hvis motorstyringen og udstødningen er for restriktiv er det vel en analog situation hvor der er blevet prioriteret forbrug og støj (+pris) over ren effekt.

Der er helt sikkert MCer som man kan få til at passe bedre til egne referencer ved at skrue på affjedringen og der er helt sikkert MCer hvor en anden udstødning mm giver rigtig god mening. Men flertallet er vel bedst tjent med ikke at pille ved noget?

Selv noget så "banalt" som et dækskifte kan fuldstændig ødelægge en velkørende MC.

Note: Jeg har både andre dæk, anden udstødning, PCV, anden gearing og skruet på affjedringen på min nuværende MC. Intet har gjort den ubetinget bedre, men overordnet set passer den bedre til mit temperament med ændringerne.
MagaCin.dk
MagaCin.dk 13/5 2015 kl. 13:34
Ikke helt korrekt omkring vores holdning til affjedring. Den er også at ingeniørene har brugt meget tid til at opfinde det optimale til produktet, hvorfor en lille baggårdsvirksomhed med få ansatte ikke forventes at kunne opnå samme gode resultat som producenten.
Læs her: www.magacin.dk/motorcykler/det-evindelige-spoergsmaal/ar2427 ..

Men naturligvis, hvis en motorcykel til 75.000 kr. overhænges med det fineste fra den mest seriøse affjedrings-producent Öhlins, der koster det samme som hele motorcyklen, må det forventes at den samlede motorcykel vil performe bedre. Men så var det nok en bedre løsning at købe en motorcykel til 150.000 kr. fra starten.
Allan MC
Allan MC 15/5 2015 kl. 0:45
På GSXR1000 K8 mener jeg der var 13 kg sparet fra original komplet til titanium racing, dvs ingen db killer eller KAT.
MCOle
MCOle 17/5 2015 kl. 16:47
Allan, du kunne jo osse skrue en masse andet af, lygter, horn, skærme m.m. for at spare vægt, du kan jo alligevel ikke køre på gaden med den.....! Afviger fra standardtypegodkendelsen, derfor ulovlig til kørsel på offentlig vej....!
Allan MC
Allan MC 17/5 2015 kl. 22:31
Nu var det jo tuning og udstødning den gik på her, så det har jeg forholdt mig til.
Snafu
Snafu  20/5 2015 kl. 12:33
BMW S1000RR fra 2010
fjernet og blændet EGV
fjernet katalysatoren men et hjemme lavet rør i rustfri
197 hk på hjulet
MWR race luftfilter
det endte i i 203 hk på hjulet
monterede der efter en HP power kit på det "OEM justerbare ECU fra BMW"
det rettede kurven fint ud og gav lige det sidste så den kom op på 210 hk på hjulet, som den også viser på KP´s rulle felt.

der er flere der har oplevet at hvis man sætter aftermarked udstødnings fuld system på, at BMW faktisk mister på til 10 HK
Relateret
Marked
Søg MC mærke