MC udstilling 2019
23.-24. feb. i København

Køb billetter Mere info
Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Test: KTM 690 Duke 2016
Test: KTM 690 Duke 2016
Test: KTM 690 Duke 2016
Test: KTM 690 Duke 2016
Test: KTM 690 Duke 2016
Test: KTM 690 Duke 2016
Test: KTM 690 Duke 2016
Test: KTM 690 Duke 2016
Test: KTM 690 Duke 2016
Test: KTM 690 Duke 2016
Test: KTM 690 Duke 2016

Test: KTM 690 Duke 2016

Legedreng til ungkarle med store bankbøger (nu med video)

 
Streetklassen i mellemområdet er uhyre populær. KTM har længe vidst motorcykelsalget ville gå i den retning, da de allerede i 1994 fremviste deres første version af en frisk fightende legedreng. KTM havde altså i 1994 lugtet lunten, og er nu i gang med 5. version af mellem Duke. Og netop 5. version af Duke er modellen vi har testet.Duke 690 anno 2016 findes i 2 versioner. Standard og R. Priserne på de to modeller er hhv. 125.000 kr, og 150.000 kr. For det ekstra beløb model R koster...
Prøv MagaCin Premium for kun 13,33 kr./md.
Med MagaCin Premium får du adgang til artikler med unikt indhold. Vi tester de nyeste køretøjer/udstyr og leverer indhold, der går i dybden og meget mere.
FÅ ALT DETTE MED MAGACIN PREMIUM
Adgang til hundredvis af artikler med unikt indhold.
10% rabat på annoncering hos 123mc.dk
Billig MC-forsikring
Spar op til 200 kr. på MC kursus
Kom med på MC Rejser
Rabat på brændstof hos Shell
15% rabat på overnatninger hos BikerMotel CPH
Deltage i konkurrencer og vinde præmier på 123mc.dk og magacin.dk
Adgang til rådgivning i MC-relaterede spørgsmål
Lån MC-trailer i 24 timer





Kommentarer
Trykpaa
Trykpaa 5/7 2016 kl. 18:13
Det kommer åbentbart an på referencen. Den er komfortabel, tung, lav og billig i forhold til en motard som KTMs egen 690SMC.

Jeg tænker, at hvis jeg havde været moden nok til at købe en Duke i stedet, havde jeg ikke haft 2 sår i røven efter turen hjem fra Magacinrejse :)
niejan
niejan 5/7 2016 kl. 19:06
Jeg mener ikke anmeldelsen er helt fair mod hertugen. Har lige kørt 1450 km på autobahn hjem fra magacinrejse, turen blev kørt med 130-150 km't. dette foregik uden nogen form for dingleri af nogen art. der er naturligvis nogle vibrationer i sådan en cykel MEN absolut ikke noget som ikke opvejes af cyklens andre kvaliteter. med hensyn til bagage er dette ikke noget problem, der findes flere forskellige former for oppakningsmuligheder heraf kan nævnes Hepco & Becker sdom jeg har monteret med deres vellykkede C-bow system. Kørte 4200 km på 8 dage og gør det gerne igen allerede imorgen.
Anders Holmborg
Anders Holmborg 5/7 2016 kl. 19:33
690 Duke R har: fuld justerbar affjedring for/bag, større bremse master + bremse kaliber foran, Triple clamp styrbro i CNC fræst alu, Akrapovic slip-on,sædeskal,TrackPack+ med Traction control,Sport+Rain drive modes/TC modes, Supermoto ABS mode og MSR(Motor slip regulation). Justerbar race fodhvilere. LED blinklys. Orange stel + fælge.
Derudover har den Kurve-ABS+Kurve Traction control.
Det er da mere end "lidt finere affjedring og andre småting"

Derudover skriver i negativ om den pga. fx. bagage muligheder og passager komfort.... Skulle MT07/SV650 byde på noget markant bedre? så kan det da ikke sammenlignes.

I har lavet den første test uden helt at nævne de markant færre vibrationer den har nu. Andre reviews skriver at den ligger op ad V2 vibrationer i de fleste omdrejninger.
Det er en 1 cylindret som kører lige som alle 1 stampere gør,Get over it, dette kan ikke laves om, og ingen grund til at spilde halvdelen af artiklen på det. Den kan ikke køres ved 1500 rpm, det kan man jo heller ikke med en V2.
Den har aldrig været designet til at skulle bruges til langture, hvorfor få det til at lyde som om den skulle kunne bruges til det?
Vægten på 148.5 kg tør, koster penge, og giver de muligheder den kan og det kan ikke fåes ved MT07 som er bygget på budget hele vejen igennem med bremser, undervogn osv. og SV650 som baseret på 10år gammel design ligesom ½ af Suzuki modelprogram.
Husky652
Husky652 6/7 2016 kl. 6:25
Det er bestemt ikke alle enstampere der har tydelige vibrationer. Ligesom mange af magacin's folk, kører jeg også en TR650. Og sådan en går langt blødere med færre vibrationer.
Guzze
Guzze 6/7 2016 kl. 9:04
Ku' godt...
Trykpaa
Trykpaa 6/7 2016 kl. 13:36
Jan, 1450km/dag er hardcore. Tomlen op.

Måske det er tid at introducere et nyt begreb - curlingmotorcykelister - alle dem der gerne vil køre motorcykel, men er blevet for magelige til enhver form for vejr, vibration og ømhed. Herunder flertallet af motorcykeljounalister :)

Jeg læste forøvrigt en elegant udlægning af hvorfor vi kører MC (vidst endda her på siden): Fordi vi kan mærke det. En tur på en Duke kan mærkes i alle sanser - det er positivt, ikke?
niejan
niejan 6/7 2016 kl. 19:02
Ja Thomas, det lyder som en ide, det er da ihvertfald tydeligt at udviklingen går i den retning for adskillige motorcykeljournalister :)
FamilyGuy
FamilyGuy 6/7 2016 kl. 19:43
Læser ofte i tests, at der er dårlig passager komfort. Jeg er personlig fløjtende ligeglad. Det handler om nydelsen/friheden ved at køre, og gerne selv.
Seneste
Marked
Søg MC mærke