Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Test - Supermaskiner med voldsom effekt
Test - Supermaskiner med voldsom effekt
Test - Supermaskiner med voldsom effekt
Test - Supermaskiner med voldsom effekt
Test - Supermaskiner med voldsom effekt
Test - Supermaskiner med voldsom effekt
Test - Supermaskiner med voldsom effekt
Test - Supermaskiner med voldsom effekt
Test - Supermaskiner med voldsom effekt
Test - Supermaskiner med voldsom effekt
Test - Supermaskiner med voldsom effekt

Test - Supermaskiner med voldsom effekt

Små 300.000 kr. og små 200 hk er kun for de rigtig barske

Ønsket om en ægte superbike, er stadig intakt blandt en del af de danske motorcyklister. En superbike betyder præstationer i verdensklasse, flere kræfter end nogen kan udnytte i offentlig trafik og en prisseddel stor som en middeldanskers årsløn. Alligevel er det skønt at eje det ypperligste producenterne kan præstere, og noget mange ønsker i garagen.At superbikes er udstyret med en stor prisseddel er der en grund til. Alt mekanik er tæt på det fineste producenten lan levere, og...
Prøv MagaCin Premium for kun 13,33 kr./md.
Med MagaCin Premium får du adgang til artikler med unikt indhold. Vi tester de nyeste køretøjer/udstyr og leverer indhold, der går i dybden og meget mere.
FÅ ALT DETTE MED MAGACIN PREMIUM
Adgang til hundredvis af artikler med unikt indhold.
10% rabat på annoncering hos 123mc.dk
Billig MC-forsikring
Spar op til 200 kr. på MC kursus
Kom med på MC Rejser
Rabat på brændstof hos Shell
15% rabat på overnatninger hos BikerMotel CPH
Deltage i konkurrencer og vinde præmier på 123mc.dk og magacin.dk
Adgang til rådgivning i MC-relaterede spørgsmål
Lån MC-trailer i 24 timer





Kommentarer
A.
A. 28/12 2013 kl. 17:49
Hej - Honda videoen er ikke med den nyeste Fireblade model. Betyder det, at det ikke er den nye model, I har testet? I så fald er jeres test ikke meget værd, idet den nye maskine både har opdateret affjedring og ændret fuel-mapping.
Jagson
Jagson 28/12 2013 kl. 21:53
Den nye CBR 1000 SP-model koster 335-350k, så den er for dyr til denne test og derfor ikke med. Det samme er gældende for Ducatis Panigale.
A.
A. 28/12 2013 kl. 22:00
Du tager fejl. CBR1000RR(A) fra 2012-2013 koster 249K - jeg ved det, for jeg har selv én - og den har de nævnte opgraderinger i forhold til den foregående model, som er den, videoen viser.
A.
A. 28/12 2013 kl. 22:01
www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=49
100772
100772 29/12 2013 kl. 10:20
Er der nogen der gider forklare mig hvorfor mc fabrikanterne altid opgiver effekten langt højere end man reelt kan måle på et rullefelt ? Hvem interesserer sig for hvad den yder på krumtappen, når man altid tester på baghjulet ?
Jagson
Jagson 29/12 2013 kl. 16:56
@A
My bad, jeg troede du hentydede til den forfinede SP-model. Jeg kender ikke nok til Hondas racere til at kunne se forskel på deres almindelige modeller.
A.
A. 29/12 2013 kl. 20:11
@Jagson: no sweat. Godt nytår.
A.
A. 6/1 2014 kl. 15:47
Denne "test" er godt nok mærkelig læsning.....en masse modsatrettede udsagn, som om man ikke ønsker at træde nogen over tæerne. Aprilia RSV 4 R er ikke med, selvom den med en pris på 240K klart burde være det. Den testede Honda CBR1000RR er ikke den nyeste model med opdateret affjedring og fuel mapping, men det får læseren ikke at vide. I teksten står der" Honda er dog mesteren i bund og mellemområdet.", selvom kurven for Hondaen ligger under både KTM og Ducati i mellemområdet og under samtlige andre undtagen Yamaha i bunden. Der står også:"På billedet fra rullefeltet ses tydelig at Ducati har problemer i bund og mellemområde", selvom kurven for Ducati kun ligger under den for KTM´en i visse dele af spektret og ellers øverst. Der er ingen hårde facts at forholde sig til, f.eks. 1/4 mile tider, acceleration 0-200 km/h, baneomgangstider eller de på landevejen så vigtige tider for mellemacceleration. Som hjælp i forbindelse med valg af superbike er artiklen efter min mening værdiløs.


A.
A. 6/1 2014 kl. 15:51
100772: det er nok fordi man så kan sammenligne motorernes rå ydelser før tab i sluttransmissionen. Hvis man har tallene for hk på krumtappen og laver en dynomåling af flere cykler, kan man f.eks. sammenligne tabet i en kæde med tabet i et kardantræk. Lidt ligesom den højde, der står i dit pas, er uden fodtøj, selvom du (antager jeg) som oftest har sko på.

100772
100772 6/1 2014 kl. 18:16
A : ja jeg har som oftest sko på ;-)
Tak for din forklaring. Jeg kan dog stadig ikke rigtig se vigtigheden af at vide effekt tabet i overførslen fra motoren til baghjulet ! Hvad skal man bruge den rå ydelse til, hvis alle tester dem på baghjulet.
Nå , skidt med det. Tak for det alligevel.
Relateret
Marked
Søg MC mærke