Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod
Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod

Skarp 2017 Harley-Davidson Street Rod

High Output Revolution X motor

Video
To vigtige vigtige formål blev tilgodeset da Harley-Davidson i 2014 introducerede 500cc og 750cc varianterne.

Her sigtede producenten efter at styrke indsatsen på det asiatiske marked, og derudover lancere en økonomisk overkommelig indstignings model på andre markeder.

Harley-Davidson har i en årrække gjort mere og andet end blot at veksle mellem skiftende lakeringer og tilføje et ekstra bogstav i efternavnet når nye modeller præsenteres.
MagaCin ved fra personlige samtaler med højt placerede kilder i udviklingsafdelingen, at der i de senere år udover at håndhæve traditionerne, også har været skarpt fokus på tidssvarende køreegenskaber samt opgraderede og/eller forbedrede motorer.

MagaCin har prøvekørt flere af de senere års nyheder fra fabrikken i Milwaukee, og senest har den svingvillige Roadster med upside-down forgaffel og ikke mindst modeller med den nye Milwaukee Eight motor imponeret.

Når det regner på præsten, drypper det på degnen.
Tiltagene vi har set finde vej til de større modeller, har haft gavnlig afsmittende effekt på mindre modeller, hvilket er åbenlyst ved præsentationen af producentens nye 2017 model Street Rod.

Harley-Davidson's korte indledende præsentation lyder således:
The H-D racing bloodline runs strong in the Street Rod. It starts with the all-new High-Output Revolution X Engine – bred from the same stock as the engine we built for the XG750R flat track racer we’re bringing to the Pro Circuit this year. To put the power to good use, you get a 43mm inverted front fork, piggyback shocks, dual-disc front brakes and a scooped racing seat. Go fast. Lean hard. Leave traffic in your dust. H-D.com/StreetRod

Den nye 2017 Street Rod tilhører stadig den del af søskendeflokken med de mindste motorer; men på 2017 Street Rod introduceres den nye High Output Revolution X motor, og som yderligere krydderi er der blandt andet tilsat skarpere styring med stejlere kronrørsvinkel, 43mm upside-down forgaffel, piggy back støddæmpere bag og dobbelte bremseskiver foran.

For yderligere optimering af køreegenskaberne, er det 15" baghjul som kendes fra 500cc og 750cc modellerne opgraderet til et 17" baghjul, en konfiguration der både forbedrer køreegenskaberne og trækker i retning af sportsligt udseende.

Upside-down forgaffel, 17 tommer baghjul og hævet bagende smager af sport

Og netop når det trækkes i retning af sportsligt udseende, er det helt på sin plads at der er sket noget på motorsiden.

High Output Revolution X motor
Videreudvikling af standard Street 750cc motoren til den vandkølede 60 graders V-twin High Output Revolution X motor, er sket via en række trin op af evolutionens stige.

Disse trin inkluderer blandt andet nye "flowede" topstykker som matcher den højere kompression, knastaksler med højere løft og nye spjældhuse som assisteres af ny større luftfilterkasse.
Et nyt udstødningssystem til at akkompagnere den øgede effekt er også på plads.

Street Rod'en bryster sig af 18% flere hestekræfter og 8% mere moment end udgangspunktet, hvilket på papiret bliver til 65Nm v. 4000 omdr., og selv om Harley-Davidson er lidt nærige med at oplyse hestekræfter, så er det en relativt simpel operation at bruge en lommeregner.

Går vi ud fra at "hemmelige" oplysninger om forlæggets ca. 58 hk er korrekte, siger facit på lommeregneren ca. 68,5hk.

Street Rod'en rammer top effekten ved 8750 omdr.(rødt felt v. 9000 omdr.), så udskifter du din 750'er, må du omstille dig til at maks. effekt høstes ca. 1000 omdr. længere oppe i registeret.

Der kan ikke herske megen tvivl om at Harley-Davidson ønsker at fastholde kundesegmentet der vil mere og andet end cruising, og hvis du kigger forbi Harley Davidsons hjemmeside, så bemærk at der under specifikationer er angivet nedlægningsvinkler.
Det er sgu da frisk gjort.

Harley Davidson Street Rod er allerede på hylden ved forhandlerne, og det koster faktisk ikke længere spidsen af en jetjager at købe en model med det ikoniske emblem på tanken.... altså... hvis spidsen af en jetjager ikke koster mere end de kr. 126.900,- der skal langes over disken for en Harley-Davidson Street Rod.
Kommentarer
Polle74
Polle74 12/3 2017 kl. 20:23
Spidsen af en jetjager koster så kun 24.315 kr.
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke