Motorcykeludstilling 2018
24.-25. feb. i København

Køb billetter Mere info
Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Vejen, der kun blev værre
Vejen, der kun blev værre 
Rejse: Uden turplan. Dag 2
Baggården ved gustent hotel med få gæster og mange edderkopper 
Forladt dansesal ved gustent hotel 

Rejse: Uden turplan. Dag 2

Egenrådig GPS tager alle de forkerte beslutninger

Hotellet vandt alligevel lidt på morgenmadsbuffeten. Bevares, der var ikke bacon, men der var generelt nok af resten. Det er meget sigende for størrelsen af tyske portioner.

Afsted det gik – jeg tog rute 77, der fra Schleswig går parallelt med motorvejen. Planen var, at tage over med færgen ved Gluckstadt/Wischafen. Det er så hyggeligt. GPS'en mente dog, at det var lige effektivt nok, og fik mig derfor ledt på en rute gennem Rendsburg centrum, hvor samtlige Baustellen (vejarbejder) skulle passeres. Det blev på den måde muligt at få nærstuderet gule entreprenørmaskiner fra både Komatsu, Volvo og Caterpillar og de til lejligheden opsatte lysreguleringer, som holdt trafikanterne på behørig afstand af vejarbejdet. Så gik tiden da med det.

Men turen indebar også en overfart med en besynderlig, gammel færgeanordning. Man har en jernbanebro, og under den er der en ”luftfærge”, der holdes oppe vha. nogle forhåbentligt stærke stålwirer. Meget imponerende.

Herfra gik det noget hurtigere til færgerne over Elben. I 2013 var der oversvømmelser ved mange floder i Europa, hvilket kom til at sætte sit præg på turen. Man kunne godt fornemme højvandet ved Elben og blæsten gjorde det også til en noget mere gyngende tur end ellers. Jeg forlod kun sjældent MC'en, som den stod der og svajede faretruende, uden en centerfod.

Vel i land fandt jeg en gammel rute på GPS'en, der førte til Weserbergland. Der er bjerge, eller meget store bakker i hvert fald, i Weserbergland. Så det kunne jeg passende sigte efter. Fuld fart frem!
Pludselig kunne jeg dog huske denne rute – den var dårlig første gang, og var det stadig. Man lokkes ud på en mindre vej, hyggelig og ingen trafik. Vejen bliver dårligere og dårligere som kilometerne går. Og fordelene ved mere højbenede maskiner bliver mere og mere tydelig.

Her kom Hondaen til kort, og ca. to kilometer længere henne end ovenstående billede er taget, måtte jeg kapitulere og vende om, da vejen forsvandt ned i en mudderpøl. Inde på en mark var der en tysker i traktor. Han kiggede undrende. Dumme dänen. Vi vidste nok begge, at dette var traktornes og enduroernes territorium. Slukøret kørte jeg tilbage; en lille time fattigere.

Tilbage på de større veje blev tempoet mere passende. Efterhånden kom der flere bakker og skove, hvilket øgede kørslens underholdningsværdi væsentligt. 

Da jeg nåede Weserberg, var jeg ved at have noget så gevaldigt ondt i måsen. Ingen ironbutt til mig. Derfor blev det et rodet hotel med et ret suspekt klientel jeg endte ved. Masser af edderkopper og en gusten og hengemt lugt -  og minsandten også en skydebane. Baggården var fyldt med skurvogne og ølsalgsvogne. Det kan nok være, at jeg fik sat alle låsene på Honda'en ved dagens afslutning.

Du kan læse forrige afsnit her og dag 3 her.
Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke