MC rejse: På motorcykel i Slovenien og Kroatien del 1

Opret Bruger

Log ind

På motorcykel i Slovenien og Kroatien del 1

Så kom vi endelig afsted
Michael Stanley Christensen
24/05-2011 kl. 23:30

Så kom vi endelig afsted. Ja faktisk er det mere end 24 timer siden jeg startede fra Danmark men det første stykke vej var med bil og fly. Mandag morgen blev jeg hentet af Lars og Evelyn, to af mine medrejsende på turen til Slovenien og Kroatien med en lille afstikker ind i Østrig.

Efter ankomst til Munchen samlede vi vores motorcykler op hos BMW. En F650GS og en F800GS. Super cykler til de snoede bjergveje som ventede forude men først skulle godt 400km motorvej overståes. Ankomst til Ljubljana til aftensmad og så på puden. Dagens rute er lagt nord-øst for Ljubljana op mod grænsen til Østrig.

Efter en kort tur på slovensk motorvej, kørte vi fra og stoppene ved et privat motorcykelmuseum. Flotte velrestaurerede gamle østeuropæiske motorcykler og knallerter fyldte gangene i huset. Hver gang jeg møder disse entusiaster som samler og renoverer de gamle klassikere, må jeg bøje mig i støvet for deres brændende interesse og evner til, at få disse motorcykler lige så flotte, som den dag de forlod fabrikken.

Derefter op i bjergene ad de små, snoede og til tider lidt udfordrende veje og begge vores guider lagde sig ned! Dog slap begge med en skrammet stolthed, ingen brækkede knogler eller ridsede motorcykler. Nuvel, videre det går mod byen Luce og “slow food” Slow food er et begreb og ikke synonymt med langsom betjening.

Alt kød og grønsager dyrkes lokalt og forarbejdes og tilberedes i køkkenet. Behøver jeg at sige, at det var en fryd for ganen? Veltilpas og med fyldt mave, kører vi videre ad de snoede veje til vores overnatning, en pension i bunden af en af de mange dale i området.