Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Ja tak: 225 hk til 165 kg
Ja tak: 225 hk til 165 kg
Ja tak: 225 hk til 165 kg
Ja tak: 225 hk til 165 kg
Ja tak: 225 hk til 165 kg
Ja tak: 225 hk til 165 kg
Ja tak: 225 hk til 165 kg
Ja tak: 225 hk til 165 kg

Ja tak: 225 hk til 165 kg

Den gode nyhed: Aprilia laver vild jubilæumsmaskine. Den dårlige nyhed: den er nok allerede udsolgt

 
Når man skal fejre at man i ti år har lavet heftige motorcykler - er det nærliggende at lave en ekstra heftig af slagsen. "Man" er i dette tilfælde Aprilia og motorcyklen er RSV4 X, der (desværre) kun laves i ti eksemplarer til banebrug. Den er helt vanvittig. Den har ikke mindre end 225 hk og en tørvægt på sølle 165 kg. Det gør den til en af de letteste, men også stærkeste supersportsmotorcykler nogensinde.

Som noget helt nyt er gearene sat op, så neutral ligger under første gear. Ud over at føreren skal vænne sig til det, har det også den behagelige bieffekt, at det hjælper til at lige præcis denne limited edition vil blive husket. Samme system anvendes allerede i WBSBK og MotoGP og skulle gøre det hurtigere at skifte fra første til andet gear.

Prisen er på 39.900€ og RSV4 X er med stor sandsynlighed allerede udsolgt. Motorcyklen er naturligvis håndbygget og justeret manuelt, så alle tolerancer er sat op som en konkurrencemotorcykel. Slickdækkene fra Pirelli er monteret på smedede Marchesini-hjul.

Motoren er den velkendte 65-graders V4, som er blevet udstyret med et Sprintfilter-element i stedet for et luftfilter. Samme teknologi bruges i MotoGP og skulle ifølge Aprilia have den højeste luftgennemtrængelighed på markedet. Sammen med et opdateret Akrapovic udstødningssystem, hæver det den allerede høje ydelse fra 217 til 225 hk på RSV4 X.

Vægten holdes nede med kulfiberkåbe og aluminiumsdele, som eksempelvis fodhvilere og bremse- og koblingsgreb. Hvis du er bekymret for, at sådan en let og hidsig maskine ikke kan stoppe når den først har fået fart på, kan du godt tro om. Den er udstyret med et helt nyt bremsesystem, som Brembo for første gang anvender på RSV4 X. Ud over naturligvis at være letvægt, er de fræset fra GP4-MS kalipre.

Vi håber at de heldige ejere har bare en nogenlunde erfaring i at håndtere hidsige maskiner. Ellers kan en uheldig kombination af hidsige specifikationer og Darwinisme sørge for, at de resterende RSV4 X'ere hurtigt stiger endnu mere i værdi.
Kommentarer
perb
perb 25/3 2019 kl. 10:42
Det er nok en 999cc og ikke motoren fra 1100 med 217 hk de bruger ?
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke