Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R
Hyosung GT650R

Hyosung GT650R

Koreanske Hyosung GT650R - pæn og meget for pengene

Produktionen af GT650R er på motorsiden motor der på mange måder minder om en motor fra Suzuki, nemlig SV650 motoren. Motorcyklen er Hyosungs egen produktion. Det er en lidt anden motor Hyosung får ud af det, ihvertfald på lydsiden. Der er identisk output så grunlæggende er der flere ligheder end uligheder immellem de to. 

GT650R motoren er en motor med et godt bundtræk. Det kommer afgjort også til udtryk på en Hyosung. Så snart man hopper om bord på Hyosung’en, starter op og ligger gear i boksen. Mærker man sportsmaskine sidestillingen i sin pragt. Godt ind over tanken og nakken bagover, så er vi klar til at slippe koblingen. Rimelig accellerationsevne, det er ikke nogen raket, den er på det jævne. Benzinøkonomien var under vores test godt 16km pr. liter.

Kørestillingen går rigtig fint når der går lidt friskt. Når der derimod køres by og kø bliver man ret hurtig træt i armene. Hyosung er konstrueret som en sportsmaskine. Det kan der jo gøres noget ved. Til alle sportsmaksiner findes der idag "risers". Det er en ændring af styret, så håndtagene kommer lidt højere op. Jeg er sikker på at oplevelsen af motorcyklen klart forbedres på den måde.

Affjedringen er rimelig hård som på en sportsmaskine. Der er justeringmuligheder af affjedringen både for og bag. Under testen rørte vi ikke ved fjedrene. Vil man gerne have den lidt blødere, kan det klares meget nemt ved at slække på fjederen. 

Bremserne er nogenlunde tilfredsstillende, det er ikke topklasse bremser. De virker og bringer fint motorcyklen til standsning uden problemer.  

Både for og bagsæde overrasker positivt. Der er god plads, så man kan bevæge sig under kørsel, det mindsker risikoen for øm bagdel. Bagsædet er rigtig fornuftigt, bag ved sædet er der to super gode håndtag som passageren kan holde fast i. Motorcyklen er en stålramme konstruktion, en lidt tung af slagsen. Den er dog stabil og godt stiv. Det giver en rimelig motorcykel. 

Kåben giver en rigtig fin vindbeskyttelse, og turbulens på hjelmen under testen var minimal. Det er absolut positivt når der køres længere ture. 

En god lang test i blandet efterårsvejr, der giver et helhedsindtryk af motorcyklen. Hyosung er en prisbillig motorcykel med en fantastisk motor. Sidestillingen er sportslig og Hyosungen er retningstabil og velkørende. Alt i alt er der meget motorcykel for pengene. Samle og komponent kvaliteten tyder på en rimelig standard. Udviklingsmæssigt er det lidt som at køre en middelklasse Japansk model fra midt 90’erne. Det skal dog understreges at motorcykler i 90’erne ikke var dårlige.

Hyosung blev grundlagt 1978, og startede allerede i 1979 med produktion af motorcykler til hjemmemarkedet i Korea. I 2003 delte Hyosung group sig, og Motor og Machinery blev en selvstændig division. S&T Motors blev navnet på virksomheden efter delingen. Målet er at blive en spiller på verdensmarkedet for motorcykler. 
Kommentarer
Husky652
Husky652 23/10 2016 kl. 18:17
Nu må chefredaktøren simpelhen komme på banen, og være mere kritisk med de "artikler" jeres nye skribent lægger op.
GT650 motoren er IKKE en licensbygget motor. Kig dog på de 2 sammen.
Vigtige komponenter som oliefilter, vandpumpe, oliekøler og knastkædestrammer har helt forskellige placeringer. Hvad man ikke kan se, er at boring og slaglængde også er forskellige.
Var der tale om en livensbygget motor, burde så essentielle dele være placeret ens.
$$$$$
$$$$$ 23/10 2016 kl. 21:24
Bemærk også at den ikke ser ud til at have abs bremser ?
Ikke helt uvæsentlig på en ny mc.
Jonas T
Jonas T 24/10 2016 kl. 14:41
Tror lige at I glemmer at det er en mc til 50.000 kr. med fuldkåbe. Havde I til de penge forventet en SV650 motor og ABS? Medgiver gerne at artiklen bæger præg af bestillingsarbejde i retningen af vi forærer en mc væk til billige penge og betaler med en artikel. Virker ikke særlig gennemprøvet i testen.. hvilken årgang er det vi snakker om. Hvordan er mulighederne for servicering på aut. værksted o.s.v.
Husky652
Husky652 24/10 2016 kl. 16:02
Jonas T: Jeg anfægter ikke modellen, eller det man får for pengene, kun skribentens arbejde. At påstå det er en SV650 motor (original eller på licens), er en ganske stor fejl, som dog er rettet lidt op nu. Ligeledes at påstå ydelsen på de 2 er ens. Den model der "testes", og foræres væk, er oplyst til 82hk. Det er den nye model der har de ca 73hk, men den er ikke kommet til landet.

Ligheden mellem en GT650 og SV650 motor, er ikke større end den på en CBR600 motor og en R6.
Driccon
Driccon 24/10 2016 kl. 20:50
Jeg er enig i at redaktøren nok lige må kigge det her igennem, men med grammatik for øje. Der er for mange brølere til at jeg kan tage historien alvorligt.
yzfr6
yzfr6 25/10 2016 kl. 18:02
Betalt arbejde ? ;-) Hvis jeg havde betalt, så vil jeg sgu brokke mig over teksten "Udviklingsmæssigt er det lidt som at køre en middelklasse Japansk model fra midt 90’erne". Den tekst tror jeg ingen vil betale for ;-))
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke