Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Her er den nye Yamaha MT-03
Her er den nye Yamaha MT-03
Her er den nye Yamaha MT-03
Her er den nye Yamaha MT-03
Her er den nye Yamaha MT-03
Her er den nye Yamaha MT-03
Her er den nye Yamaha MT-03
Her er den nye Yamaha MT-03
Her er den nye Yamaha MT-03
Her er den nye Yamaha MT-03
Her er den nye Yamaha MT-03
Her er den nye Yamaha MT-03

Her er den nye Yamaha MT-03

Nu med maske: ny Yamaha MT-03 får bidsk positur

 
Det skal være kantet og se bistert ud. Sådan har Yamaha's maskiner fra MT-serien set ud de sidste mange år, hvor motorcyklerne virker til at se ondere og ondere ud for hver produktopdatering. Og nu er turen nået til MT-03, som får mere kant (i bogstaveligste forstand) og LED-lys i en Transformer-lignende maske-positur. Blandt meget andet.

Og lad os bare starte med Transformer-masken fortil, som giver MT-03 et aggressivt udseende med forholdsvis små LED-lygter placeret under styrkåben. Den centralt placerede LED-lygte er stærkere og vil være den primære lyskilde, når der køres i mørke. Blinklysene er nu også LED. Informationer til chaufføren præsenteres på en stor LCD-skærm.

Set fra siden, følger MT-03 Yamahas designlinje, som synes pakket rundt om motoren. Særligt luftindtagene og den brede 14-liters tank virker til at understrege Yamahas designlinje, hvor tyngdepunktet er fremskudt. I hvert fald visuelt.

Nyt i forhold til forrige version er en 37 mm upside-down forgaffel, som ud over guldfarven ifølge Yamaha også skulle give bedre køreegenskaber - både i sving og ved opbremsning.

MT-03's stålrørsstel af diamanttypen er konstrueret til at give en optimal stivhedsbalance. Ved at montere motoren som en belastningskomponent kan Yamahas designere holde vægten nede.

Yamaha introducerede den udvidede svingarm på sin YZF-R1 Supersport-maskine, og den samme teknologi bruges på den nye MT-03. Den 573 mm lange asymmetriske svingarm drejer tættere på maskinens midte og reducerer forskellen i motorcyklens vinkel i forhold til vejens overflade, og der opnås ifølge Yamaha en høj grad af kontrol under opbremsning, sving og acceleration. Støddæmperens reviderede forbelastnings- og dæmpningsindstillinger og den stive bagfjeder forbedrer yderligere motorcyklens overordnede køreegenskaber.

Endelig skulle ergonomien også være forbedret. I hvert fald for de knap så lavbenede, da sædehøjden er helt nede i 780 mm. Tanken er formet, så der gives god plads til knæene og et højt monteret styr giver en oprejst siddestilling.

De danske priser er endnu ukendte.



Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke