Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Her er den nye R3
Her er den nye R3
Her er den nye R3
Her er den nye R3
Her er den nye R3
Her er den nye R3
Her er den nye R3
Her er den nye R3
Her er den nye R3
Her er den nye R3
Her er den nye R3
Her er den nye R3

Her er den nye R3

Opdateret Yamaha YZF-R3 kommer til at ligne storebror R1 endnu mere

Det herrens år 2018 markerer et tyveårs jubilæum for Yamahas hidsige og højtråbende YZF-R1, som har kostet så mange kørekort. Den legendariske motorcykelmodel er kendt af de langt de fleste motorcyklister, og derfor er teknologi og især designdetaljer videreført til den mindre YZF-R3, som får en opdatering til 2019. Ligesom YZF-R125 i øvrigt også har fået.

Motoren er den velkendte 321 cc væskekølede 2-cylindrede 4-takts-rækkemotor med dobbelt overliggende knastaksel (DOHC) og 4 ventiler, samt benzinindsprøjtning. Med den nyeste forbrændingsteknologi samt lette smedede aluminiumsstempler og DiASil-cylindre helt i aluminium med et forskudt design, leverer YZF-R3-motoren kraft, der er nem at håndtere. Lover Yamaha i hvert fald.

En rørramme i højstyrkestål med et enkelt design indeholder motorens krumtaphus som en strukturel belastningsdel af stellet, hvilket sikrer balance mellem stivhed og vægt. Det lange, asymmetriske svingarmsdesign sikrer kraftoverførsel til baghjulet og leverer stabilitet ved kørsel ligeud, mens Monocross-affjedringssystemet bagtil har en forbelastningsjusterbar KYB-støddæmper, der giver stabil støddæmpning og bidrager til centralisering af vægten.


Hvad er nyt?
Til 2019 har YZF-R3 fået 37 mm KYB Upside-down forgafler, sammen med en ny forgaffelbro. Tanken er blevet bredere over knæområdet og 20 mm lavere ved dækselområdet, men har stadig en rummelighed på 14 liter. Med den lavere tank er det også blevet muligt at sænke styret, som nu sidder 22 mm lavere placeret.

Frontkåben og vindskærmen ligger nu visuelt tæt på R1, men luftmodstanden er også sænket med 7% og skulle også give mindre turbulens omkring kørerens hjelm. Med den behagelige bieffekt at tophastigheden kan forøges op til 8 km/t.

Nye dobbelte LED forlygter og positionslys er også inspireret af R1. Ligeledes er LCD-informationsdisplayet nyt.

Den nye R3 vil være ude ved forhandlerne i Januar 2019. De danske priser er ikke offentliggjort endnu.


Specifikationer
Dimensioner:
Overall length: 2,090 mm
Overall width: 730 mm
Overall height: 1,140 mm
Seat height: 780 mm
Wheelbase: 1,380 mm
Min. ground clearance: 160 mm
Wet weight (including full oil and fuel tank): 167 kg
Fuel tank capacity: 14 L

Chassis:
Frame: Diamond
Front suspension: Upside-down telescopic fork
Rear suspension: Swingarm
Caster angle: 25º 00'
Trail: 95 mm
Front brake: Hydraulic single disc brake, Ø 298 mm
Rear brake: Hydraulic single disc brake, Ø 220 mm
Front tyre: 110/70-17M/C (54H) (Tubeless)
Rear tyre: 140/70-17M/C (66H) (Tubeless)

Motor:
Type: Liquid-cooled, DOHC, 4-stroke, 4-valves
Displacement: 321cc
Bore x stroke: 60.0 mm x 44.1 mm
Compression ratio: 11.2 : 1
Maximum horse power: N/A
Maximum torque: 29.6 N・m (3.0 kgf・m) / 9,000 r/min
Starting system type: Electric starter
Lubrication system: Wet sump
Clutch type: Wet, Multiple Disc
Fuel system: Fuel injection
Ignition system: TCI
Transmission system: Constant mesh, 6-speed
Final transmission: system Chain
Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Seneste
Marked
Søg MC mærke