Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Her er den nye Honda CB300R
Her er den nye Honda CB300R
Her er den nye Honda CB300R
Her er den nye Honda CB300R
Her er den nye Honda CB300R
Her er den nye Honda CB300R
Her er den nye Honda CB300R
Her er den nye Honda CB300R
Her er den nye Honda CB300R
Her er den nye Honda CB300R
Her er den nye Honda CB300R
Her er den nye Honda CB300R

Her er den nye Honda CB300R

Ny CB'er imponerer med sit design og moderne tekniske niveau

Vi har tidligere skrevet om den største og mindste i den nye CB-familie fra Honda. Og som i storfamilier, er den midterste blevet overset. Men ikke mere, for CB300R fortjener bestemt også opmærksomhed.

Visuelt følger den stilen for CB1000R og CB125R, dvs. et tilnærmelsesvist retroinspireret design med dynamiske linjer og en markant, rund forlygte, der kendetegner Hondas nye Neo Sport Naked-familie. 

Bygget til at være let og letkørt skal den appellere til unge og nye motorcyklister. Og med en vægt på kun 143 kg vil den være til at tumle for de fleste chauffører. Motoren er en encylindret 286 cc.

Udstyrsmæssigt står den ikke tilbage for større maskiner med sit LCD display, gummidæmpede alu-styr og fuld LED-belysning. Upsidedown-forgaflerne er på 41 mm og bagtil er bagdæmperen udstyret med fem trins forspænding. Styrudslaget giver CB300R en venderadius på 2,3 m., så den er bestemt velegnet til bykørsel. Sædehøjden på 799 mm er bestigbar for de fleste. Sikkerheden er højnet med IMU-baserede ABS-bremser.

Benzintanken er på kun 10 L, men Hondaen er opgivet til forbrug på 30,2 km/l, så det skulle give en teoretisk aktionsradius på omkring 300 km.

Prisen forventes at lande på omkring 60.000 kr.

Specifikationer:

ENGINE


Type

Liquid-cooled single cylinder

Engine Displacement (cm³)

286cc

Bore and Stroke (mm)

76mm x 63mm

Compression Ratio

10.7:1

Max. Power Output

23.1kw/8500rpm

Max. Torque

27.5Nm/7,500rpm

Oil Capacity

1.8L/1.5L

FUEL SYSTEM


Carburation

PGM-FI

Fuel Tank Capacity

10.0L

Fuel consumption

30.2km/litre

ELECTRICAL SYSTEM


Starter

Electric

Battery Capacity

12V-7AH

ACG Output

318W

DRIVETRAIN


Clutch Type

Wet, multiplate hydraulic clutch

Transmission Type

6-speed

Final Drive

Chain

FRAME


Type

Steel diamond frame

CHASSIS


Dimensions (LxWxH)

2012mm x 802mm x 1052mm

Wheelbase

1352mm

Caster Angle

24º

Seat Height

799mm

Ground Clearance

151mm

Kerb Weight

143kg

Turning radius

2.3m

SUSPENSION


Type Front

41mm telescopic fork, 130mm stroke

Type Rear

Monoshock damper, Pro-Link swingarm, 107mm travel

WHEELS


Rim Size Front

17inch

Rim Size Rear

17inch

Tyres Front

110/70R17M/C 54H

Tyres Rear

150/60R17M/C 65H

BRAKES


ABS System Type

2 channel with IMU

Front

296mm hubless floating disc with radial-mount Nissin 4-piston caliper

Rear

220mm disc with single piston caliper

Kommentarer
larsdeavl50
larsdeavl50 24/2 2018 kl. 11:23
Jeg har en Honda CB 300 f - den kostede 23.000 kr for 2 år siden her i thaikland. den nye 30.000 så passer meget godt med en pris på det dobbelte i DK..Den kører sindsynligt på en liter..34 i meget meget tæt trafik med mange stop...på landevej kører den over 40 km/l. Tror det er den samme motor - jeg synes dog topstykket ser anderledes ud. Min er også på286...Den kører godt med 6 gear, let - eneste problem er med en ekstra passager - så mengler den krafter. Haft min oppe på 149, men lettere thaier kan få den på 162....jeg kører dog aldrig mere end 110 hernede. IFHT min guzzi er den ikke helt så god, men noget nemmere at få reservedele til :-) og jo slet ikke samme prisklasse - men fantastisk for en commuter cykel med meget bykørsel...
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Seneste
Marked
Søg MC mærke