Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Den nye firecylindrede Benelli TNT 600
Den nye firecylindrede Benelli TNT 600
Den nye firecylindrede Benelli TNT 600
Den nye firecylindrede Benelli TNT 600
Den nye firecylindrede Benelli TNT 600
Den nye firecylindrede Benelli TNT 600
Den nye firecylindrede Benelli TNT 600
Den nye firecylindrede Benelli TNT 600

Den nye firecylindrede Benelli TNT 600

Vi håber det er den endelige model

 

Ser vi i billedgalleriet herover den nye firecylindrede Benelli TNT 600?

En kommende model vi måske får at se på efterårets store motorcykeludstilling EICMA i Milano - Italien?


På de nyeste billeder ses en markant makeover i forhold til den eksisterende Benelli TNT 600, der for nuværende ikke importeres til Danmark.


Tidligere lækkede billeder viste en lidt mildere designændring, end den seneste håndfuld billeder der i øjeblikket cirkulerer på internettet.

Udstødningen under sædet var forsvundet, og en enkelt forlygte samt traditionelle blinklys foran var bevaret.

De første grynede spionbilleder viste ikke overvældende store tekniske ændringer, da stel, bagsvinger og affjedring med den massive 50mm forgaffel blev bevaret.

Vi så dog en lettere kosmetisk opdatering, men nu er producenten tilsyneladende vågnet til dåd, og går i sidste øjeblik efter et noget skarpere look.


Et tidligere spionbillede af den nye Benelli 600 TNT


Skarpere udseende på nye billeder

De seneste billeder viser et udseende, der efter vores mening er meget mere TNT. Med udstødning under motoren, en aggressivt udseende dobbelt LED forlygte, todelt sæde, og de forreste blinklys indbygget i skjoldene under benzintankens forkant. TNT er et sprængstof, og det må modellens udseende gerne afspejle.


Refleks på forgaflen indikerer at modellen er tiltænkt det europæiske marked


4 cylindre, 86hk og 230 kg

Den firecylindrede motor som angiveligt yder 86hk v. 11.500 omdr. og 55,5NM v. 10.500 omdr., har givetvis fået en overhaling for at leve op til forureningskravene udenfor det asiatiske marked.

Modellen skulle efter sigende have en vægt på ca. 230 kg, accelerationstiden 0-100 km/t skønnes at være 4 sekunder, og topfarten ca. 220 km/t.

Ikke verdens mest eksplosive motor, men effekten burde være tilstrækkelig til underholdende kørsel.


Forrest ser vi radialt monterede 4-stemplede bremsecalipere, der napper om 320mm bremseskiver, og på billedet herover ser vi også en ABS krans.

Instrumentpanelet er et moderne display, hvor der forventeligt kan skiftes mellem flere skærmbilleder.


Bemærk TNT logoet på styrets overfald


Sidemonterede reflekser på forgaflen samt ABS indikerer yderligere, at modellen også er tiltænkt det europæiske marked. Men hvorfor skulle den danske importør besvære sig med import af TNT 600?


Det burde man måske overveje af flere forskellige årsager. 

1. Fordi de seneste studiebilleder af Benelli TNT 600 ganske enkelt viser en rigtig feeed model.

2. Fordi modellen bliver en firecylindret udvidelse af og tilføjelse til det eksisterende modelprogram.

3. Fordi priserne på Benelli motorcykler er rigtig fornuftig for flertallet.


Se eksemplerne herunder.


De dyreste Benelli

Den dyreste Benelli du i skrivende stund kan køre ud af en dansk butik, er Benelli TRK 502 X, hvor prisen er opgivet til dkr. 64.999,- 


Benelli TRK 502 X er den dyreste Bennelli i øjeblikket


I artiklen Benelli 752 prissat kan du læse mere om Benelli's kommende dyreste model på det danske marked. Men  prisen vi fik opgivet dengang, ser ikke ud til at holde.

Benelli 752 S der forventes på lager sidst i 2019, står nemlig med et prisskilt på dkr. 76.889,- på importørens hjemmeside. Modellen overtager ganske vist pladsen som dyreste model i programmet, men vi klager ikke når priserne går den vej.


Benelli 752 S er udstyret med en tocylindret motor med dobbelt overliggende knastaksler, 4 ventiler pr. cylinder og elektronisk brændstofindsprøjtning med dobbelte spjældhuse.

Ydelsen opgives til 77 HK ved 8500 rpm og 67 Nm ved 6500 rpm.





Benelli 752 S bliver den foreløbigt dyreste model på programmet


Eksemplerne viser de dyreste og stærkeste Benellier på det danske marked, men både Benelli TRK 502 X og den kommende Benelli 752 S er udstyret med to-cylindrede motorer.


Fedt med firecylindret alternativ

Vi synes det kunne være rigtig fedt med et stærkere firecylindret alternativ, hvis den endelige serieproducerede TNT 600 ligner de seneste billeder, og da helt specielt hvis den danske pris følger det øvrige modelprogram.


Vi følger naturligvis udviklingen, og holder dig naturligvis opdateret straks der er nyt i sagen.


Kommentarer
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke