Motorcykeludstilling 2018
24.-25. feb. i København

Køb billetter Mere info
Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
De største forelskelser
Ja dette er altså mine favoritter 

De største forelskelser

Disse 6 maskiner krævede gennem 2009 absolut kærlighed

Efter endt 2009 sæson er jeg klar med mine favoritter. Det betyder ikke de er de bedste, kun at disse er dem jeg personligt finder fantastiske. Carsten, Skovhugger og de andre har garanteret en anden topliste.

1) BMW 1000RR
2) Honda CB1000R
3) Aprilia RSV4 Factory
4) Triumph Thunderbird
5) Kawasaki ER6 N
6) Yamaha VMAX

1) BMW 1000RR er den ultimative sportspakke. Den er spækket med alt i elektronik der gør kørslen sikker og nem, trods det faktum at maskinen i praksis yder omkring 200Hk. 1000RR er mere human og mild end den vilde Aprilia RSV4 Factory, hvilket betyder at den er forbavsende kørbar selv ved lav fart. Affjedringen er skøn blød og velarbejdende, og alligevel driller BMW 1000RR aldrig med nervøsitet ud af svingene.

Maskinen er udstyret med en sjov detalje. Der er 4 elektroniske modes, som rækker fra tam til vild. I den vildeste blinker baglygten som på en F1 racer. Man kan derfor altid se om 1000RR chaufførene kan magte deres maskine. Blinker baglygten ikke, kører de i tøsedrengsprogram. Denne maskine er en klar etter.

2) Honda CB1000R er en ultimativ streetfighter. Den kombinerer letkørthed med rigelig kraft og moment. Den maskine er så neutral, at maskinen altid gør eksakt hvad den bliver bedt om. Den eneste kritik er let begrænset frihøjde på venstre side, grundet maskinens forrør. Frihøjdeproblemet rammer dog kun regulære racerkørere der virkelig tør det med høj svinghastighed. Komforten er dog kun til en, da bagsædet ikke er noget at klappe af.

3) Dette er det ultimative baneværktøj. Den er marginalt skarpere på banerne end BMW 1000RR der vil få pokkers svært ved at hænge på den forfinede italiener. Desværre er den alt for skarp på offentlig vej, hvor de fine Öhlins komponenter aldrig kommer til sin ret. Køres denne Factory model sløvt er den umulig og barsk at drive frem, men når farten rammer det skammelige i sving er den perfekt. Aprilia RSV4 Factory er for dem der helst kører bane, og medbringer en helt fuld erfarings- ballastpose.

4) En så stor cruiser med så eminente køreegenskaber er aldrig set før. At Triumph Thunderbird ydermere brillerer med et kvalitetsindtryk ud over det sædvanlige gør dette til en unik cruiser. Motoren er et kapitel for sig selv. Dette maskinrum trækker så tungt og sejt at gearskift er ligegyldige. Faktisk magtede jeg svinghastigheder på denne gigantcruiser mange normale motorcykler vil misunde den, og andre cruisere kun tør drømme om.

5) At mindre end 100.000 kr kan købe så meget køreglæde er imponerende. ER6N er både en god starter, og alligevel aldrig kedelig uanset førerens evner. Selv de mest erfarne får timevis af glæde i denne lille Kawasaki. Maskinen er fint neutral, og magter endda at køre længere ture med bagsædepassager. Noget mange større maskiner må misunde den. Med ABS er det den maskine vi ville vælge hvis budgettet var 100.000 kr.

6) Ikke at forglemme. Årets absolutte powermaskine er nemlig VMAX fra Yamaha. Styre-egenskaberne er ikke noget at skrive hjem om, men første gang man åbner helt for uhyret er man solgt. Helt solgt. Denne kraftkarl trækker lange sorte streger når der accelereres. Her er ingen tøsedrengs hjælpemidler men kun rå power der skal magtes på den gammeldags metode, hvilket betyder omtanke og køreevner.

Kommentarer
LarsMartin
LarsMartin 21/1 2010 kl. 7:26
no no no my friend - its spelled R1 - AAARRR ONE ...thats the best. :-)
oopo
oopo 21/1 2010 kl. 10:01
@ LarsMartin: Was. Not is xD

Fedt med den baglygte på bimmeren!
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg MC mærke