Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Liselott Blixt's blog

Ny motorcykel i Danmark

Har i dag prøvet en ny motorcykel.

0-100 km/t på 4,1sek. acceleration fra første vrid og selv når man kører 80 km/t, så skal der ikke geares ned når man skal overhale. MC´en ligger godt ned i svingende og den er let og føles ikke som om den vejer de 217 kg.

En sjov motorcykel at køre, men underligt når man holder stille, da man ikke ved om den er i gang eller ej. Topfarten er ca.160 km/t og man kan starte og stoppe i 3 gear. Den har 6 gear, men det er faktisk ikke nødvendigt at skifte hverken op eller ned, det er bare at køre.

Men minusset er nok at den kun kan køre et sted mellem 75 – 200 km alt efter om det er motorvej, eller bykørsel, derefter skal den lade i 3 ½ time. Ja, for Brammo empulse er en EL-motorcykel.


Jeg var så heldig at blive spurgt om jeg havde lyst til at prøve en EL motorcykel som lige er kommet til Danmark. Det kunne jeg ikke sige nej til. Så jeg sagde naturligvis ja med det samme.


Man mærker ikke at den vejer 217 kg, den virker forbavsende let, derfor egner den sig fint til lidt sving og sjov. Men jeg er nu lidt ambivalent med lyden, den siger jo næsten ikke noget, og lyden er jo en stor del af motorcykel glæden. På den anden side så generer man ikke naboerne, når man skal ud og køre.

Ville jeg vælge en EL motorcykel ? I forhold til mit forbrug, så ville den ikke egne sig til mine lange ture, men ville være glimrende til at fragte mig på arbejde hver dag og samtidig være et billigt alternativ. Den koster ca.6 øre pr. km, så for mit vedkommende ville det koste kr.3.60 pr dag at køre på arbejde. Nå ja og så koster batteriet naturligvis en slat penge at skifte ca.kr.40.000. Men det skulle holde 5-6 år alt efter forbrug. Den er afgiftsfri ligesom el bilerne er, blot er batteriet ikke afgiftsfri som det ellers er til biler. Det er da en forskelsbehandling. Den koster omkring kr.100.000, men kun til 2016 hvor afgiften ryger på igen.


Spørgsmålet er også om den vil blive accepteret i motorcykel verdenen?


Så hvis jeg havde penge til 2 maskiner, så kunne den sagtens være et alternativ, men jeg ville aldrig bytte for min Hayabusa.

Om bloggeren
Liselott Blixt
I 1999 blev Liselott Blixt medlem af Dansk Folkeparti, og to år efter blev hun indvalgt i Greve Byråd. I den sparsomme fritid, som Liselott Blixts aktive erhvervsarbejde har efterladt, bruger hun tiden på at dyrke spinning og fitness, medens hun om sommeren drager land og rige rundt på sin motorcykel.
Kommentarer
Allan MC
Allan MC 28/9 2014 kl. 19:32
En moden dame som kører mc, og så endda en Busa, det tager jeg hatten af for.
Men når der nu er nogen i tinget som kører mc, hvordan kunne vi så få sådan en elendig lov om kørekort for de unge?
Det er jo livsfarligt at køre på en 125er med 14 hk, 2 mand på motorvej, den lov virker ret uigennemtænkt?
Er der er et sted man kan læse om hvordan det gik til?
ojj
ojj 27/11 2014 kl. 19:40
hej liselott

foreslag til dig samle alle mc til et evendt på Christiansborg for at vise hele landet at blot vi køre mc og mange har klubmærke på ryggen så er vi 95 % kun dejlige mc mennesker der har mc og klub sammenhold og at vi ikke er banditer det ville være kanont hvis dette kunne stables på vi at der er mange danskere der nyder det at være mc køre

mvh ove juul Jørgensen torvegade 1f 5690 tommerup st
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Søg MC mærke