Biler Motorcykler Camping Køb og salg Nyheder
Urban luksus med stærke gener
Urban luksus med stærke gener

Urban luksus med stærke gener

Range Rover Evoque præsenteres på Paris Motor Show

 
Range Rover Evoque er historien om en konceptbil, der blev til gadebil. I juli blev sløret for første gang løftet helt eksklusivt for den mindste, letteste og mest brændstoføkonomiske Range Rover til dato. Med unik teknik og luksuriøst design, har holdet bag Range Rover Evoque skabt en urban luksus SUV, som har flere træk fra Range Rovers stærke DNA.

Da konceptbilen LRX blev introduceret, blæste den bilmarkedet omkuld med sit unikke design. Range Rovers dygtige ingeniører satte sig for, at gøre konceptbilen til virkelighed og satte sig en ambition om, at CO2 udledningen skulle under 130g/km. Missionen om at skabe en lille, let og brændstoføkonomisk luksus SUV lykkedes, og den har fået navnet Range Rover Evoque.

- ”Med Range Rover Evoque kommer vi med et bud på en moderne og fremtidssikret luksus SUV, der passer til det behov, som vores kunder har. Range Rover Evoque vil henvende sig til en helt ny gruppe af kunder, som måske ikke har overvejet en Range Rover før”, siger Phil Popham, som er administrerende direktør i Land Rover organisationen.

Range Rover Evoque nyder godt af de samme luksuriøse og innovative teknologier, som Range Rover og Range Rover Sport er kendt for; Blind Spot Monitoring system, Surround Camera System, Adaptive headlamps og dual-view display er blot nogle af de kendetegn, der går igen fra de øvrige Range Rovere, og som giver en komfortabel, luksuriøs og sikker køreoplevelse.

Range Rover Evoque er mere sportslig end sine søskende, men det betyder ikke, at der på nogen måde er gået på kompromis med luksus eller komfort. Holdet bag Range Rover Evoque har arbejdet meget med ”Adaptive Dynamic”, og i den forbindelse lancerer Range Rover også sine helt nye MagneRide™ støddæmpere, der giver en mere smidig og kontrolleret kørsel. Ophænget leverer derved en endnu bedre kontrol med en mere jævn styring og hurtigere reaktionsevne.

Range Rover Evoque fås både med firhjulstræk og forhjulstræk. De kunder, der vælger den firhjulstrukne udgave får selvfølgelig glæde af Range Rovers unikke Terrain Response™ System, der giver den ultimative off-road oplevelse. Range Rover Evoque kunder kan vælge mellem to 2,2 turbodieselmotorer med henholdsvis 150HK og 190HK under motorhjelmen samt en benzinmotor med 240HK.

Range Rover Evoques udseende er baseret på konceptbilen LRX, som fik stor anerkendelse for sin moderne fortolkning af de klassiske kendetegn ved Range Rovers design. Smart design og omhyggeligt ingeniørarbejde har gjort det muligt at gøre LRX til virkelighed, uden at gå på kompromis med Range Rovers kerneværdier; luksus, forfinet præstation samt terrængående evner og komfort. Range Rover Evoque tilbyder kunder flere valgmuligheder, da den fås med tre forskellige, overordnede designtemaer, som hver især har sine egne unikke karakteristika og nøje sammensatte eksteriør- og interiørpakker.

Beregninger viser, at Range Rover Evoques 2,2 dieselmotor med 150HK og 2WD har en CO2 udledning på under 130g/km, og at den kan køre over 20 km/l ved blandet kørsel. Med de tal på CV’et er Evoque den mest brændstoføkonomiske Range Rover, der er produceret til dato, og Land Rover organisationen slår derved sit ønske om at blive mere bæredygtig fast.

Stadfæstelsen forstærkes yderligere af, at Range Rover Evoque er fremstillet af 95 % genbrugt aluminium, hvilket også er en af grundene til, at modellen er så let. Letvægtskonstruktionen og det forhjulstrukne alternativ, sikrer at der opnås en optimeret effektivitet. Range Rover Evoque tilgodeser også klimaet med en ny start/stop teknik samt lanceringen af det CO2 minimerende system Electric Power-Assisted Steering (EPAS).

Den 30.september bliver det nyeste skud på stammen af Range Rover familien officielt vist frem for første gang på Paris Motor Show. Range Rover Evoque vil blive fremstillet på Land Rovers prisbelønnede Halewood fabrik i England. Den vil blive sat til salg på mere end 160 markeder, og den forventes til Danmark i løbet af september 2011.
Kommentarer
Thor
Thor 25/9 2010 kl. 10:33
"Range Rover Evoque vil henvende sig til en helt ny gruppe af kunder, som måske ikke har overvejet en Range Rover før”. Helt korrekt. Jeg har aldrig ønsket mig en Range Rover, men den der er faktisk fed! Men hvem havde også troet, at man en dag skulle forbinde mærket med en bygående, let og brændstoføkonomisk bil i moderat størrelse? Designet spiller. Men billig bliver den nok ikke...
Du skal være logget ind, for at kunne oprette indlæg.
Relateret
Marked
Søg bilmærke